Szeretettel köszöntelek a Sétarepülés klub oldalán!
Csatlakozz te is a klubhoz és máris hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, hozzászólhatsz, vagy akár saját blogbejegyzést is írhatsz repülési élményeidről. Használd ki az alkalmat!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pilóta Péter
Sétarepülés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Sétarepülés klub oldalán!
Csatlakozz te is a klubhoz és máris hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, hozzászólhatsz, vagy akár saját blogbejegyzést is írhatsz repülési élményeidről. Használd ki az alkalmat!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pilóta Péter
Sétarepülés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Sétarepülés klub oldalán!
Csatlakozz te is a klubhoz és máris hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, hozzászólhatsz, vagy akár saját blogbejegyzést is írhatsz repülési élményeidről. Használd ki az alkalmat!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pilóta Péter
Sétarepülés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Sétarepülés klub oldalán!
Csatlakozz te is a klubhoz és máris hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, hozzászólhatsz, vagy akár saját blogbejegyzést is írhatsz repülési élményeidről. Használd ki az alkalmat!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pilóta Péter
Sétarepülés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A világ leggyorsabb utasszállító repülőgépe, a Concorde 2003 őszén repült utoljára, miután a korábbi években több probléma merült fel a repülővel kapcsolatban.
Két civil szervezet, a brit Save Concorde Group és a francia Olympus 593 a franciaországi Le Bourget Repülés- és Űrtechnikai Múzeumban vizsgálták meg és tesztelték egy Concorde négy hajtóművét. Az esemény egy nagyobb, 15 millió fontos projekt kezdete: a két csoport azt akarta megtudni, hogy milyen javítások után lehetne beüzemelni a motorokat, illetve egy Concorde-ot. Tervük az, hogy ezeket a javításokat el is végzik, és egy felújított Concorde már a 2012-es londoni olimpia megnyitóünnepségén is repülhet - olvasható az index oldalán.
Még 2000 júniusában történt egy baleset , amikor is egy Párizsból induló Concorde két perccel a felszállás után Gonesse városában egy motelre zuhant. A balesetben 113 ember halt meg. A tragédia utáni vizsgálatok szerint valószínűleg az okozta a balesetet, hogy a Continental Airlines egy DC-10 gépéről levált egy fémlemez, és a kifutón maradt, a Concorde pedig ütközött vele, amitől kigyulladt a futóműve.
Az újraélesztési projekt néhány nappal azután indult, hogy a februárban kezdődött Concorde-per a végéhez ért. A francia bíróság előtt a Continental Airlines képviselőinek kellett védekeznie az ominózus fémdarab miatt – a vádlottak ügyvédje azt próbálta bebizonyítani, hogy a Concorde már azelőtt kigyulladt, hogy a fémlemezre hajtott volna. A per véget ért, már csak az ítélet kihirdetése van hátra, erre azonban decemberig várni kell.
Egyelőre tehát még nem tudjuk, hogy a Concorde volt-e a hibás, az biztos, hogy az ítélet nemsoká megszületik és ha minden jól megy, a gép szerelmesei nemsokára újra találkozhatnak vele a levegőben!
(A 2. képen a Concorde utolsó útja látható, díszes menetben.)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó bejegyzések:
100 éves a magyar repülés
Cessna életérzés
A Cessna repülőgép, mindenki kedvence
Air Force One, az elnöki különgép