Szeretettel köszöntelek a Sétarepülés klub oldalán!
Csatlakozz te is a klubhoz és máris hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, hozzászólhatsz, vagy akár saját blogbejegyzést is írhatsz repülési élményeidről. Használd ki az alkalmat!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pilóta Péter
Sétarepülés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Sétarepülés klub oldalán!
Csatlakozz te is a klubhoz és máris hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, hozzászólhatsz, vagy akár saját blogbejegyzést is írhatsz repülési élményeidről. Használd ki az alkalmat!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pilóta Péter
Sétarepülés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Sétarepülés klub oldalán!
Csatlakozz te is a klubhoz és máris hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, hozzászólhatsz, vagy akár saját blogbejegyzést is írhatsz repülési élményeidről. Használd ki az alkalmat!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pilóta Péter
Sétarepülés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Sétarepülés klub oldalán!
Csatlakozz te is a klubhoz és máris hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, hozzászólhatsz, vagy akár saját blogbejegyzést is írhatsz repülési élményeidről. Használd ki az alkalmat!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pilóta Péter
Sétarepülés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Németország egyike volt azoknak az országoknak, melyek egységes jelzésrendszert használtak, viszont mégis ebben az államban változtatták meg leggyakrabban az adott jelzéseket. Előfordult, hogy egyetlen éjszaka alatt alakították át az összes gép jelzését.
Lássuk a "vaskereszt történetét".
A fekete vaskereszt a birodalmi háborús lobogóról 1913-ban lett kiválasztva a német katonai repülőgépek jelzéseként. A szárnyak alsó felére, a függőleges vezérsíkra és 1915. elejétől a törzs oldalára festették fel.
A kereszt arányait és íveit kezdetben önkényesen választották meg, de 1916. júniusában létrejött egy séma, ami az ábra bal felső sarkában látható.
A fekete keresztet kezdetben a repülőgép festésére, majd fehér alapra helyezték. Ezután fehér kerettel vették körül, ami 1918. elejéig szabványos maradt. Ezután újabb változtatások következtek.
A keleti fronton 1918. március 21-én kezdődött nagy német tavaszi offenzívára gyökeres változást vittek véghez. Egyetlen éjszaka leforgása alatt a front valamennyi gépére fekete keresztet festettek egyenes élekkel, körbefutó fehér szegéllyel. Röviddel a háború vége előtt történt még egy átfestés. A használt kereszt szárait elvékonyították, de a szárny teljes mélységében, illetve a törzs teljes magasságában festették fel. A szárak végén nem zárult a fehér keret.
1933. után a német légierő gépei normális polgári jelzéseket kaptak.
Az 1935-ös felfedés után új katonai jelzésrendszert dolgoztak ki, ami nem zárta ki, hogy a katonai prototípusok 1938-ig civil jelzéseket viseljenek.
A Luftwaffe egy ideig még a polgári jelzések szerint járt el a gyakorlógépeinél. Ezeknél a Németországra utaló D-betűt a Luftwafféra utaló WL-jelzés váltotta fel (pl.: a WL-IWCY, egy Ar-96 B). Az új hadijelzés is a vaskereszt lett. Szárai valamivel vastagabbak lettek, mint az I. vh-ban utoljára használtéi. Ezenkívül a fehér széleket még egy fekete vette körül.
A vaskeresztet a szárnykülsőrészek alsó, illetve felső felére, továbbá a törzs oldalaira festették fel. A függőleges vezérsíkra a polgári gépekhez hasonlóan vörös sáv került, fehér körlappal, középen fekete horogkereszttel. A vezérsík festését 1938-tól egy fehér kerettel ellátott fekete szvasztika váltotta fel.
Később ismét változott a vaskereszt, vaskosabb fehér kerettel látták el. Egyidejűleg méreteit megnövelték, s közelebb került a szárnytőhöz.
Az utolsó háborús évben sok gépen végérvényesen egyszerűsödtek a vaskeresztek. Ekkorra már csak négy töredék-derékszöget festettek, amelyek sötét festésű gépekre fehér színnel, világosakra feketével kerültek fel.
(A felső kép a makettinfó oldaláról való.)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó bejegyzések:
100 éves a magyar repülés
Repülőgépgyártás Magyarországon
A repülés története 1. - Ikarosztól Zeppelinig
A First Class világa