Sétarepülés: Repülős tanfolyam kezdőknek

Szeretettel köszöntelek a Sétarepülés klub oldalán!

Csatlakozz te is a klubhoz és máris hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, hozzászólhatsz, vagy akár saját blogbejegyzést is írhatsz repülési élményeidről. Használd ki az alkalmat!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2164 fő
  • Képek - 606 db
  • Videók - 181 db
  • Blogbejegyzések - 88 db
  • Fórumtémák - 8 db
  • Linkek - 553 db

Üdvözlettel,
Pilóta Péter
Sétarepülés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Sétarepülés klub oldalán!

Csatlakozz te is a klubhoz és máris hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, hozzászólhatsz, vagy akár saját blogbejegyzést is írhatsz repülési élményeidről. Használd ki az alkalmat!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2164 fő
  • Képek - 606 db
  • Videók - 181 db
  • Blogbejegyzések - 88 db
  • Fórumtémák - 8 db
  • Linkek - 553 db

Üdvözlettel,
Pilóta Péter
Sétarepülés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Sétarepülés klub oldalán!

Csatlakozz te is a klubhoz és máris hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, hozzászólhatsz, vagy akár saját blogbejegyzést is írhatsz repülési élményeidről. Használd ki az alkalmat!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2164 fő
  • Képek - 606 db
  • Videók - 181 db
  • Blogbejegyzések - 88 db
  • Fórumtémák - 8 db
  • Linkek - 553 db

Üdvözlettel,
Pilóta Péter
Sétarepülés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Sétarepülés klub oldalán!

Csatlakozz te is a klubhoz és máris hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, hozzászólhatsz, vagy akár saját blogbejegyzést is írhatsz repülési élményeidről. Használd ki az alkalmat!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2164 fő
  • Képek - 606 db
  • Videók - 181 db
  • Blogbejegyzések - 88 db
  • Fórumtémák - 8 db
  • Linkek - 553 db

Üdvözlettel,
Pilóta Péter
Sétarepülés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

Van jogosítványod? Legalább biciklit vezettél már? Ugye, hogy egyszerű! Csak meg kell tanulni, hogy melyik bizgentyű mit irányít! No, ugyanez a helyzet a repülőgépekkel is, csak kicsit több a bizgentyű!

 

Ne legyen titok többé, hogy miféle műszerek bújkálnak egy sétarepülő pilótafülkéjében, itt van a leírása a Cessna 152 műszerfalának.

 

Azért, nem árt gyakorolni felszállás előtt!

 

Remélem, hogy jól fordítok mindent angolból! Ha valami nem stimmel, akkor segítsetek bátran!

 

 

network.hu

 

 

 

Turn Coordinator 1 A vízszintes fordulás mutatója
Airspeed Indicator 2 Sebességmérő
Suction Gauge 3 Nyomásmérő
Directional Indicator 4 Pörgettyűs iránytű
Attitude Indicator 5 Műhorizont. Felhős időben pl mutatja, hogy a gép orra a horiztonthoz képes merre áll.
Registration Number 6 A gép neve, és sorszáma, amely a légiirányításnál azonosít
Vertical Speed Indicator 7 Azt mutatja, hogy a gép emelkedik, vagy süllyed-e, és hogy milyen tempóban
Altimeter 8 A magasságot mutatja
Clock 9 A greenwich-i időt mutató óra
ILS Glide Slope Indicator 10 Néhány gépen található, elektronikus rendszer, amely segít pl felhős időben leszállni
Transponder 11 Egy elektronikus műszer, amely a radaron meghatározza a gépünket
ADF Radio 12 Egy navigációs segéd, amely segít befogni a rádióhullámokat, a repülőgép, északi irány és a rádióállomás összehangolásával
Marker Beacon 13 Felhős időben használt jelzés, hogy a gép közeledik a leszállópálya felé.
Radio 14 Rádió
Audio Control Panel 15 Hangerőszabályzó, rádiós csatorna szabályzó
Flight Hour Recorder 16 Ez a műszer mutatja a repült órák számát
Tachometer 17 A repülő motorjának bekapcsolásától, a kikapcsolásig mért időt számolja
EGT 18 Néhány gépen szabályozható az üzemanyag/levegő keverés, az optimális teljesítményhez
ADF Bearing Indicator 19
Accelerometer 20 Mach-szám jelző.
Low-VoltageWarning Light 21 Ha az akkumlátor, vagyis az elektromos ellátás akadozik, akkor jelez
Ammeter 22 Elektromosság erejét mérő műszer
Map Compartment 23 Térkép tartó
Cabin Heat Control 24 A pilótafülke hőszabályozója
Cabin Air Control 25 Pilótfülke levegőjének szabályozója
Circuit Breakers 26 Elektromos kapcsolók
Wing Flaps Controls and Indicators 27 Az elektronikusan működő szárnyrészek kezelője
Mixture Control 28 Levegő/üzemanyag keverés beállítása.
Throttle 29 "GÁZ" szóval az előre haladásért felelős kezelő
Microphone 30 Mikrofon
Carburetor Heat Control 31 A karburátort melegítő kapcsoló. Ha hideg, vagy nedves körülmények között repülünk, a motorban történő égéshez beszívott levegő megfagyhat. Ezért melegíteni kell!
Elevator Trim Control Wheel 32 A magasságszebályozáshoz használt kormány
Electrical Switches 33 Lámpakapcsolók
Oil Pressure Gauge 34 Olajnyomás mérő
Oil Temperature Gauge 35 Olajhőmérséklet mérő
Instrument Panel Lights 36 Műszerfal világítást bekapcsoló kapcsoló
Fuel Quantity Indicators 37 Üzemanyag mennyiséget kijelző panel
Ignition Switch 38 Motort itt lehet bekapcsolni
Master Switch 39 Elektronikus főkapcsoló
Primer 40 Üzemanyag injektor
Parking Brakes Control 41 Kerekek fékezését szabályozó kapcsoló

 

 

És most lássuk az egészet videófelvételen:

 

Címkék: botkormány cessna cockpit iránytás oktatás pilóta pilótafülke repülés repülő vezetés sétarepülés

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ács Béla üzente 15 éve

A fordítás meglehetősen nyers, az angol szöveg átültetése nem teljesen sikeres. Pl. a "vertical speed indikátor"-t röviden és ismerten variométernek hívják, bár elismerem, ez sem teljesen magyaros kifejezés. Az "altimeter" pedig egyszerűen magasságmérő. (és még néhányat sorolhatnák...)
Ettől függetlenül, egy ilyen kis géppel a napokban egy nagyon jót és élményben gazdagot repültem (életemben másodszor kisgépen) hála az oktatást felvállaló Péter (most talán már mondhatom) barátomnak.
Ács Béla

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 15 éve

Elnezest kivanok, de a "Turn Coordinator" az elfordulasjelzo, ami a gep szogsebesseget jelzi a szarnyra es torzsre meroleges Z tengely korul.
A 12-es az ADF kezelopanelje, azon allitod be az NDB ado frekijet, a 19-es pedig az ADF iranymutato muszere, ami azt mutatja, hogy a rg. az adotol kepest merre helyezkedik el. A 20-as pedig a gyorsulasmero, ami nem Mach-szamot mer, hanem terhelesi tobbszorost, ugyanis a kiscessna nem tud hangsebesseg koruli tartomanyban haladni. (Milyen meglepo:) ) Egyebkent koznyelven G-meronek is szoktak mondani.
Az EGT (18) a kipufogogaz-homero (Exhaust Gas Temperature), egyebkent teny, valoban a keverek-beallitashoz kell.
A 26-ossal a biztositekokat jeloltek, a 27-es az a fekszarny (vagy ivelolap) kapcsolo, a 29-es a gazkar, a 32-es a magassagi kormany trimmje (azaz a magassagi vegen levo kis lapocskat lehet vele szabalyozni, kormanyero-csokkentes vegett), a 38-as a gyujtomagnesek kapcsoloja (kvazi oda kell bedugni a slusszkulcsot) a 40-es az inditas elotti uzemanyag befecskendezesre kell, a 41-es pedig a parkolofek, csak a foldon lehet allitani, es csak ket allasa van: behuzva-kiengedve.

Ja es a 6-ost ugy hivjak, hogy adattabla, ami a gep lajstromjelet tartalmazza.

Válasz

Szabó Zoltán üzente 15 éve

A Szándék-oT kell mindíg Szem Előtt Tartanunk. Ebből Derül Ki, Hiszen Tudjuk, hogy a kedves Tanulás az Ami Vezérelte a BlogÍróját.

Én, Mindenesetre KÖSZÖNÖM ezt A Gyönyörű És lehetőséget.. ): .

Üdv.,
Zo

Válasz

Pilóta Péter üzente 15 éve

Béla! Teljesen igazad van, a repülés nem gyerekjáték. Nem azt akartam sugallani a kis cikkemmel, hogy repülőt vezetni olyan egyszerű, mint autót, csak könyedebb hangnemben akartam feltüntetni a repülést, a megszokottól, hátha többen kedvet kapnak ehhez a fantasztikus világhoz.

Örülök, hogy te is repülsz, és remélem még sok boldog percet tölthetsz el a levegőben!

Válasz

Heinczinger Béla üzente 15 éve

Kedves Pilóta Péter (Milyen név ez???)!
Azért ez nem olyan egyszerű!
Túl azon, hogy a mellékelt képen igen nehéz azonosítani a műszereket, azt sugallni, hogy a repülőgépvezetés nem nehezebb, mint autót vezetni - nos ez több mint fiatalos lazaság. Milliónyi szempont közül csak egyet: autó esetén a kormánymozdulatot híven követi a kocsi haladása. Hajó, csónak esetén az irányítás nehezebb, figyelembe kell venni a sodródást is. Repülőeszköz esetén ehhez hozzájön a 3. dimenzió: a fel-lefelé irányuló mozgást. Ezt kordinálni korántsem elég 20 év autóvezetési gyakorlat. Sorolhatnám a többi szempontot, de én se ismerem mindet, mivel "csak" motoros sárkányrepülő vagyok, 17 éve. De "eseményem" nem volt!
A repülés csodálatos dolog, ismerkedjenek meg vele minél többen, aki kedvet érez hozzá legyen pilóta - de csak kellő alázattal! Ismered a régi mondást? "Vannak vakmerő pilóták és vannak nyugdíjas pilóták. De nyugdíjas vakmerő pilóták nincsenek!"
Tisztelettel: Heinczinger Béla Cserhát Repülőklub

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu