Szeretettel köszöntelek a Sétarepülés klub oldalán!
Csatlakozz te is a klubhoz és máris hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, hozzászólhatsz, vagy akár saját blogbejegyzést is írhatsz repülési élményeidről. Használd ki az alkalmat!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pilóta Péter
Sétarepülés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Sétarepülés klub oldalán!
Csatlakozz te is a klubhoz és máris hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, hozzászólhatsz, vagy akár saját blogbejegyzést is írhatsz repülési élményeidről. Használd ki az alkalmat!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pilóta Péter
Sétarepülés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Sétarepülés klub oldalán!
Csatlakozz te is a klubhoz és máris hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, hozzászólhatsz, vagy akár saját blogbejegyzést is írhatsz repülési élményeidről. Használd ki az alkalmat!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pilóta Péter
Sétarepülés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Sétarepülés klub oldalán!
Csatlakozz te is a klubhoz és máris hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, hozzászólhatsz, vagy akár saját blogbejegyzést is írhatsz repülési élményeidről. Használd ki az alkalmat!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pilóta Péter
Sétarepülés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Végre beérett sok évnyi munka gyümölcse, ugyanis december 11-én, helyi idő szerint 10:35 perckor a sevillai San Pablo légikikötő pályájáról a levegőbe emelkedett az első kompozitépítésű turboprop teherszállító repülőgép, az A400M.
A jeles esemény előtt egy 2400 méternyi alacsony sebességű gurulópróbát tartottak, majd 15 perccel a kijelölt időpont után felbőgtek a TP400-asok az MSN001 jelzősű prototípus szárnyai alatt, meglódult és a levegőbe emelkedett a kompozit géptörzs.
“A gép első repülése eddig úgy halad, ahogyan terveztük, habár a felszállást kicsit több, mint 10 perccel el kellett, hogy halasszuk, mivel hiba jelentkezett a műszerekben.” - nyilatkozta Fernando Alonso, (csak névrokona a 2010-től ferraris Formula-1-es világbajnoknak), aki a repülési tesztek alatt felel a gépért.
“A repülés első órája rendben lezajlott, a személyzet élvezi a repülést.” Mégpedig 8000 láb (2440 m) magasságban valahol Dél-nyugat Spanyolország felett.
A gép futóműveit is sikeresen behúzták a felszállás után (a legtöbb első repülés során a futóművek kiengedett állapotban vannak) és a kormányfelületek is megfelelően működnek.
Valamint azt is elárulták, hogy az MSN001 jelzésű példány 127 tonnát
nyomott a felszállás előtt, ebből 15 tonna a fedélzeten elhelyezett
adatrögzítő-berendezések súlya. A fedélzetén két pilóta -- a 60 éves
Edward “Ed” Strongman kapitány, az Airbus Military fő berepülőpilótája,
valamint a 43 éves Ignacio “Nacho” Lombo tesztpilóta -, valamint
további négy mérnök tartózkodott. A nemzetközi személyzet összesen 31
000 repült órával a háta mögött szállt be a gépbe.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó bejegyzések:
Újra repülhet a Concorde
Repülőgépes játékok igazi pilótáknak!
Repüléstörténeti kiállítás a Városligetben - Kiállították a Libellét
Cessna életérzés