Szeretettel köszöntelek a Sétarepülés klub oldalán!
Csatlakozz te is a klubhoz és máris hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, hozzászólhatsz, vagy akár saját blogbejegyzést is írhatsz repülési élményeidről. Használd ki az alkalmat!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pilóta Péter
Sétarepülés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Sétarepülés klub oldalán!
Csatlakozz te is a klubhoz és máris hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, hozzászólhatsz, vagy akár saját blogbejegyzést is írhatsz repülési élményeidről. Használd ki az alkalmat!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pilóta Péter
Sétarepülés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Sétarepülés klub oldalán!
Csatlakozz te is a klubhoz és máris hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, hozzászólhatsz, vagy akár saját blogbejegyzést is írhatsz repülési élményeidről. Használd ki az alkalmat!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pilóta Péter
Sétarepülés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Sétarepülés klub oldalán!
Csatlakozz te is a klubhoz és máris hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, hozzászólhatsz, vagy akár saját blogbejegyzést is írhatsz repülési élményeidről. Használd ki az alkalmat!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pilóta Péter
Sétarepülés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A fából összeállított, zongorahúrokkal merevített, vászonnal borított, 25 lovas motorral meghajtott szerkezetek szökdécseléseit a Rákosmezőn olykor kabarétréfákban gúnyolták ki a korabeli Budapesten. De azért hamar elterjedt annak híre is, hogy most száz éve, 1910 január 10.-én megszületett a magyar aviatika: felszállt és néhányszáz méter megtétele után épségben leszállt az első magyar építésű repülőgép, amit magyar pilóta, a gép konstruktőre, Adorján János vezetett.
Harangozó Tamás, a Magyar Repüléstörténeti Társaság elnöke a centenárium néhány érdekes részletét is elmesélte. Például azt, hogy a repülés hőskorában ha valaki beült a maga masinájába, semmiféle előzetes információja és tapasztalata nem volt, hogyan kell vele repülni. Sok pilóta és sok gép például annak a tévhitnek esett áldozatául, hogy a leszállás nem más, mint földig nyomni a gépet: a kilebegtetés technikáját nem ismerték a hőskor repülőemberei.
Nehéz volt pénzt szerezni a gépek megépítésére, de maga a tervezés, a konstrukció feltalálása akkor még nem tőkén és háttériparon, hanem a tervező agyán múlott, így eshetett, hogy Adorján gépe nagyonis megközelítette az akkori francia madarak színvonalát és teljesítményét.
A hőskor helyszíne az első világháború idejére teljesen elnéptelenedett, a pilótákat behívták, a háború után kibontakozó magyar polgári repülés központja pedig Mátyásföld lett. Rákosmező viszont megmaradt a magyar aviatika szimbólumának. (gazdasagiradio)
Január tizedikén a mező egy megmaradt sarkánál, az Örs vezér téren
lévő repülős emlékműnél tartanak megemlékezést - ha az időjárás is
megengedi, egy 25 gépes magyar repülőkötelék tisztelgése közepette. A műsor 3/4 10kor kezdődik, minden érdeklődőt szeretettel várnak!
A mai naptól, január 9-étől pedig műsorsorozat indul a Közlekedési Múzeumban, szintén a megemlékezés keretein belül.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó bejegyzések:
Sétarepülés ajándékba
Dunakeszi repülőnap MINDENKINEK!
Kivételes sétarepülési lehetőség Budapest szívéből a Forma 1 ideje alatt
100 éves a magyar repülés