Szeretettel köszöntelek a Sétarepülés klub oldalán!
Csatlakozz te is a klubhoz és máris hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, hozzászólhatsz, vagy akár saját blogbejegyzést is írhatsz repülési élményeidről. Használd ki az alkalmat!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pilóta Péter
Sétarepülés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Sétarepülés klub oldalán!
Csatlakozz te is a klubhoz és máris hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, hozzászólhatsz, vagy akár saját blogbejegyzést is írhatsz repülési élményeidről. Használd ki az alkalmat!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pilóta Péter
Sétarepülés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Sétarepülés klub oldalán!
Csatlakozz te is a klubhoz és máris hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, hozzászólhatsz, vagy akár saját blogbejegyzést is írhatsz repülési élményeidről. Használd ki az alkalmat!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pilóta Péter
Sétarepülés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Sétarepülés klub oldalán!
Csatlakozz te is a klubhoz és máris hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, hozzászólhatsz, vagy akár saját blogbejegyzést is írhatsz repülési élményeidről. Használd ki az alkalmat!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Pilóta Péter
Sétarepülés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Felhőkarcolók közt játszódó akciófilmek állandó velejárója a helikopter, legyen szó egy terminátorról, Godzilláról, vagy magáról az emberiség megmentéséért induló Neo-ról. Csakhogy ez a remek jószág egyéb akcióra is bevethető: sétarepülhetünk például vele is! :
Ragadjuk meg a helikoptert a technikai lényegénél fogva: egy olyan járműről beszélünk, ami a mozgását nem nagy merevszárnyak vezérsíkjainak állításával irányítja, hanem egy olyan forgószárny-rendszerrel, aminek a dőlésszöge változik, és így a repülés iránya is.
Maga a szó a görög helix (azaz csavar) és pteron (szárny) kombinációból áll össze. Franciák már 1907-ben is próbálkoztak ilyen jellegű szerkezet megépítésével, a valamirevaló, motorral meghajtott helikopter végül a szlovák Jan Bahyl agyából pattant ki, az első sorozatgyártott típust Igor Sikorsky nevéhez fűződik. Ekkor 1942-t írunk.
S miben különböznek még egy klasszikus repülőgéphez képest? Alapvetően abban, hogy sokkal bonyolultabb felépítésűek, ennélfogva drágábbak, és a működtetésük is az. Előnyük viszont abban rejlik, hogy nem kell nagy sebességgel előre haladniuk a felhajtóerő eléréséhez.
A rotorforgatás alapvetően az ellenkező irányba forgatná a jármű törzsét, ezért van szükség a kisebb, vízszintes tengelyű hátsó rotorra, ami ellensúlyozza a forgatónyomatékot. Életfontosságú, hogy a farokrotort jól lőjjék be, különben megpördülhet a kicsike :)
S hogy mit látunk egy helikopteres sétarepülés során? Ha nem is ezeket a gyönyörű ausztrál tájakat, de legalábbis valami hasonlót :))
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó bejegyzések:
Kivételes sétarepülési lehetőség Budapest szívéből a Forma 1 ideje alatt
Sétarepülés ajándékba
Dunakeszi repülőnap MINDENKINEK!
Repülőgépes játékok igazi pilótáknak!