Sétarepülés: Repülő autó - Transition

Szeretettel köszöntelek a Sétarepülés klub oldalán!

Csatlakozz te is a klubhoz és máris hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, hozzászólhatsz, vagy akár saját blogbejegyzést is írhatsz repülési élményeidről. Használd ki az alkalmat!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2164 fő
  • Képek - 606 db
  • Videók - 181 db
  • Blogbejegyzések - 88 db
  • Fórumtémák - 8 db
  • Linkek - 553 db

Üdvözlettel,
Pilóta Péter
Sétarepülés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Sétarepülés klub oldalán!

Csatlakozz te is a klubhoz és máris hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, hozzászólhatsz, vagy akár saját blogbejegyzést is írhatsz repülési élményeidről. Használd ki az alkalmat!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2164 fő
  • Képek - 606 db
  • Videók - 181 db
  • Blogbejegyzések - 88 db
  • Fórumtémák - 8 db
  • Linkek - 553 db

Üdvözlettel,
Pilóta Péter
Sétarepülés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Sétarepülés klub oldalán!

Csatlakozz te is a klubhoz és máris hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, hozzászólhatsz, vagy akár saját blogbejegyzést is írhatsz repülési élményeidről. Használd ki az alkalmat!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2164 fő
  • Képek - 606 db
  • Videók - 181 db
  • Blogbejegyzések - 88 db
  • Fórumtémák - 8 db
  • Linkek - 553 db

Üdvözlettel,
Pilóta Péter
Sétarepülés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Sétarepülés klub oldalán!

Csatlakozz te is a klubhoz és máris hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, hozzászólhatsz, vagy akár saját blogbejegyzést is írhatsz repülési élményeidről. Használd ki az alkalmat!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2164 fő
  • Képek - 606 db
  • Videók - 181 db
  • Blogbejegyzések - 88 db
  • Fórumtémák - 8 db
  • Linkek - 553 db

Üdvözlettel,
Pilóta Péter
Sétarepülés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

A repülés hőskora óta álmodnak a tervezők autóként is használható repülőgépről. 1930 óta csak az USA-ban 74 ilyen kétéltű járműre kértek engedélyt, ám eddig egyik sem jutott el a sorozatgyártásig. Most azonban elkészült egy szériaérett konstrukció, amely már rendelhető, és hamarosan a gyártása is megkezdődik.

 

2002-ben a MIT, a massachusettsi műegyetem végzős mérnöke, Carl Dietrich, megunta, hogy kisrepülőgépe tárolásáért magas bérleti díjat fizessen a közeli reptéren.

Ahelyett hogy alkudozni kezdett volna, inkább mérnöki megoldást keresett: megtervezte, majd rádióirányítású modellként meg is építette a Transition Roadable Aircraftot (átalakítható, közúton is közlekedő repülőgép). A később már egyszerűen csak Transitionnek (átváltozónak) nevezett kétéltűből hamarosan kétszemélyes repülő-autó verzió is készült.

 

network.hu

Az új jármű kifejlesztésére és gyártására 2006-ban társaival Woburnban megalapította a Terrafugia társaságot. Addigi pályadíjait befektetve és megértő szponzorokat is bevonva ez év tavaszán Plattsburghben egy már leszerelt pilóta ezredes közreműködésével megkezdhették a Transition prototípusának berepülését, majd nyilvános bemutató repüléseit. A közelmúltban pedig megkapták a használati engedélyeit is –N302TF jellel repülőre, 743-as rendszámmal autóra (a jelenlegi lajstromrendszer még nem tud mit kezdeni a légiszűrazföldi kétéltűekkel). Természetesen mindkét üzem módhoz kell a külön vezetői jogosítvány is.

 

A karosszéria jórészt alumíniumból és műanyagokból készült. Kormányszerkezete kettős, és kabin-mentőejtőernyővel is felszerelték. A kétéltű üzemmódot az teszi lehetővé, hogy a 8.2 méteres fesztávú szárnyat fél perc alatt harmonikaszerűen az 5,7 m hosszú törzs mellé lehet hajtani. Így az úton csak egy nagyobb városi SUV-énak megfelelő helyet igényel. Rotax 112S típusú kétütemű, léghűtéses motorja a négyágú légcsavart hátul, a kettős, függőleges oldalkormány közötti védett térben forgatja (ugyanez a motor hajtja – áttétellel-váltóval – a jármű hátsó kerekeit). A légi szekér üresen 450, terhelten 630 kg tömegű.

A karosszéria különlegessége az elején lévő kicsi, de felhajtóerőt is termelő előszárny. A földön ugyanis ez alkotja az első lökhárítót, azon vannak a lámpák is. Hátul a magasságikormány-lap szolgál lökhárítóul.

A tömegtakarékosság érdekében csak 58 litert vehet fel a 100 oktános benzinből, amivel 115 km/órás sebességgel a levegőben 724 km-t tehet meg. A földön gyorsabb, viszont többet is fogyaszt.

A 200 ezer dollárba kerülő Transitionre már érkeznek a rendelések, a kiszállításokat 2010 tavaszán kezdik. (nol)

Címkék: repülés repülő autó transition

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu